Elk kind is uniek. Leerlingen zijn verschillend in aanleg, karakter en gedrag en hebben verschillende interesses. In ons doen en laten stellen wij het kind centraal. Daarin stemmen we ons didactisch handelen af op de leerlingen die bij ons op school zitten. Onze ambitie is dat ieder kind eruit haalt wat erin zit. En we realiseren ons dat daar grote verschillen in zitten. Daarom denken wij ook dat ALLE leerlingen als sterren zullen schitteren, niet allemaal op dezelfde manier, maar wel allemaal! Hiervoor is het nodig om naast het handelen goed te luisteren; wat wil de leerling of klasgenoot je precies vertellen.
Ons onderwijs biedt leerlingen een basis die hen in staat moet stellen later in de maatschappij goed te functioneren. Taal- reken- en leesonderwijs is daarin belangrijk maar leerlingen hebben meer nodig om zich te ontwikkelen tot een zelfstandig en sociaal mens. Leren is niet alleen het opslaan van kennis, het heeft ook te maken met het verwerven en ontwikkelen van vaardigheden, het veranderen van gedrag, het hanteren van oplossingsmethoden en het toepassen van strategieën.
Wij willen elk kind een brede ontwikkeling meegeven zowel cognitief als emotioneel, met daarnaast creatieve, sociale en culturele vaardigheden en een goede lichamelijke ontwikkeling.